Informatyka - Szkoła w Grądach

Idź do spisu treści

Menu główne:

Informatyka

Archiwum 2019/2020

Informatyka  od 15 -25 czerwca

Klasa II
Powtórzenie wiadomości z programu Scratch Jr


Klasa II
Powtórzenie wiadomości z programu Baltie

Klasa V
Godzina kodowania- bezpieczne wakacje


Klasa VI
Logomocja - animacje
Programowanie bez tajemnic  bezpieczne wakacje


Klasa VII
Powtórzenie wiadomości Scratch, Baltie.


Klasa VIII
Powtórzenie wiadomości – bezpieczny Internet

Informatyka 8 czerwiec 2020

Klasa II

Powtórzenie wiadomości program Paint


Klasa III

Powtórzenie wiadomości Scratch
Jr

Klasa IV

Metody stosowanie w komputerowym pisaniu str. 101-103


Klasa V

Dołączamy do listów załączniki str. 60-61


Klasa VI

Tworzymy animacje w edytorze postaci str. 90-91


Klasa VII

Powtórzenie wiadomości Baltie
.

Klasa VIII

Ogólne zasady projektowania stron, blogów itp.- Internet.




Informatyka od 1-5 czerwca 2020

Klasa II

Powtórzenie wiadomości z programu Paint
Połącz kropki pokoloruj rysunek


pobierz


Klasa III

Programowanie bez komputera

pobierz 1
pobierz 2

Klasa V

Listy elektroniczne str. 54-55
Zad. Jaka jest różnica między pocztą tradycyjną, a elektroniczną w wysyłaniu listów?

Klasa VI

Programujemy w Logomocji str. 96-99.

Klasa VII

Algorytmy i programowanie

Klasa VIII

Algorytmy i programowanie



Informatyka od 25 maja

Klasa II
Zadania utrwalające
pobierz

Klasa III
Korzystamy z edytora grafiki Paint
pobierz
( przy kopiowaniu nalezy pamiętac o zaznaczeniu przezroczystym)

Klasa V
Kopiujemy i przenosimy pliki i foldery str.45-48
Napisz w jaki sposób należy skopiować plik ze zdjęciem i przenieść go do folderu o nazwie „zdjęcia”.

Klasa VI
Programujemy w środowisku Scratch

Klasa VII
Algorytmika i programowanie

Klasa VIII
Internet jako źródło informacji - napisz do czego służy internet, wypisz do zeszytu 5 stron służączych do edukacji.


Informatyka od 18-22 maja

Klasa II
Programowanie bez komputera

pobierz

Klasa III

Programowanie bez komputera

pobierz

Klasa IV.
Sztuczki ułatwiające komputerowe rysowanie str.47-51
Wykonaj latawiec str.51 rys.18b


Klasa V
Operacje na plikach i folderach str.42-45
Napisz ile wolnego, a ile zajętego miejsca ma dysk na twoim komputerze?


Klasa VI
Programujemy w środowisku Scratch


Klasa VII
Tworzenie animacji w edytorze postaci.


Klasa VIII


Historia i rozwój informatyki  ( przygotować prezentację "Historia i rozwój informatyki" str. 159 -168



Informatyka od 11 -15 maja 2020

Klasa II

Rysunek  pobrać należy otworzyć w programie Paint.

zad

Klasa III

Rysunek  pobrać należy otworzyć w programie Paint.

zad

Klasa V

Urządzenia zewnętrzne i urządzenia cyfrowe str.38-41
Zadania: Do czego służy tablet graficzny?
Jak jest różnica między zwykłą drukarką, a drukarką 3D


Klasa VI

Tworzymy programy w środowisku Scratch


Klasa VII
Korzystanie z edytora postaci – tworzenie animacji.

Klasa VIII

Definiowanie i stosowanie funkcji. Algorytmy.





Informatyka od 4 maja

Klasa II
Rysunek  pobrać należy otworzyć w programie Paint.

pobierz


Klasa III
Rysunek należy pobrać otworzyć w programie Paint.
pobierz

Klasa V
Gdy uruchamiamy program str.35 -37
Wypisz jakie urządzenia mogą współpracować z komputerem.


Klasa VI
Stosujemy instrukcje warunkowe  str. 61-64


Klasa VII
Programowanie w języku Logo – Wykonywanie obliczeń i powtarzanie poleceń


Klasa VIII
Stosowanie procedur. Algorytmy.


Wszyscy uczniowie wykonują po dwa dowolne ćwiczenia i przesyłają je na email do oceny. Zadania są formą potwierdzania obecności ma zajęciach i podstawą do klasyfikacji.
Prosze nie kupowac żadnych płatnych programów, dostępne są bezpłatne, które wystarczą do pracy !


Informatyka 27 - 30 kwiecień

Klasa II
Programowanie bez komputera


zadanie

Klasa III
Programowanie bez komputera

zadanie

Klasa V
Teoria
Zaglądamy do wnętrza komputera str. 29-34
Przerysować do zeszytu schemat czynności wykonywanych przez komputer (str.34 rys.14) – przesłać zdjęcie

Klasa VI
Programujemy w środowisku Scratch str. 61-64
1. Stosujemy powtarzanie poleceń
2. Stosujemy instrukcje warunkową

Klasa VII
Programowanie w języku Logo 146-147

Klasa VIII
Zapisywanie algorytmu wyszukiwania największego elementu w zbiorze nieuporządkowanym w środowiskach Scratch i Baltie. Str. 66-69



16-24.04. 2020

Wszyscy uczniowie wykonują po dwa dowolne ćwiczenia i przesyłają je na email do oceny. Zadania są formą potwierdzania obecności ma zajęciach i podstawą do klasyfikacji. Prosze nie kupowac żadnych płatnych programów, dostępne są bezpłatne, które wystarczą do pracy !

Klasa II
Programowanie bez komputera ( pobierz plik)

Klasa III
Programowanie bez komputera
( pobierz plik)

Klasa V

Tworzymy proste animacje str. 68-69. Wykonujemy zadanie „Baltie jedzie na rowerze oraz skaczące małpki”.

Klasa VI

1.Tworzymy multimedialną "Bajkę o rybaku i złotej rybce" str. 43-47 (2 lekcje). Te osoby, które jeszcze nie wykonały zadania mają termin do wtorku 21.04.2020.

Klasa VII
Kompozycje graficzne w Programie GIMP
3. Korzystamy z selekcji w programie Gimp -str.53 -55 ( nadal) ( tylko
1 osoba z klasy wykonały zadanie, jeżeli nie możecie zrobic w gimpie prosze zrobic w Paint, lub innym programie graficznym np. na spartfonie). Prace w gimpie wysyłamy jako obraz JPG. ( instrukcja)

Prosze przygotować dowolny obraz z napisem “Tęsknię za szkołą”, na youtube znajdziecie mnóstwo instrukcji jak wykonac napis, program do pobrania

https://www.gimp.org/


klasa VIII

Tworzenie wykresu dla kilku serii danych str. 181-183

Dzień dobry ! Trzeci tydzień zadania od 2.04.2020

   Drodzy uczniowie! Przesyłam wam tematy do przerobienia z informatyki. Należy wejśc na poniższy link wybrać podręcznik ze swojej klasy. Na platformie dostępne są programy do podbrania i zainstalowania na własnych komputerach. Jeśli pojawią się jakieś trudności w wykonywaniu zadań,czy zainstalowaniu programu udostępniam Wam swój email:  c.hasiak.sp.grady@gmail.com  będziemy wspólnie rozwiązywać problemy. Pisząc do mnie nie podpisujcie się Nickiem :).

Do zobaczenia w szkole. Pozdrawiam P. Celina.


https://dlaucznia.migra.pl/   jeżeli ktoś zostawił podręczniki w szkole to korzystamy podręczników online


Klasa II - rysunki do kolorowania - gry edukacyjne


Klasa III - rysunki do kolorowania i Baltie


Klasa V - Temat 06. Animacje w środowisku programowania Baltie
1. Programujemy w środowisku Baltie
2. Wykonujemy operacje na fragmencie programu

str.66-68

Klasa VI - Temat 6 Stosujemy multimedia w Środowisku Baltie.

1.Tworzymy multimedialną "Bajkę o rybaku i złotej rybce" str. 43-47 (2 lekcje)

Klasa VII – Temat 4. Kompozycje graficzne w Programie GIMP
3. Korzystamy z selekcji w programie Gimp -str.53 -55

Prosze przygotować dowolny obraz z napisem “Tęsknię za szkołą”, na youtube znajdziecie mn
óstwo instrukcji jak wykonac napis, program do pobrania

https://www.gimp.org/


https://www.youtube.com/watch?v=OXzUCjaFOPs



Klasa VIII - Temat 14. Przedstawianie danych w postaci wykresu  str.178-180

Proszę sobie wybrać 2 zadania z podęcznika i przesłać mi je na email  (oczywiście każda klasa).




Dzień dobry !

   Drodzy uczniowie! Przesyłam wam tematy do przerobienia z informatyki. Należy wejśc na poniższy link wybrać podręcznik ze swojej klasy. Na platformie dostępne są programy do podbrania i zainstalowania na własnych komputerach. Jeśli pojawią się jakieś trudności w wykonywaniu zadań,czy zainstalowaniu programu udostępniam Wam swój email:  c.hasiak.sp.g
rady@gmail.com  będziemy wspólnie rozwiązywać problemy. Pisząc do mnie nie podpisujcie się Nickiem :).
Do zobaczenia w szkole. Pozdrawiam P. Celina.


https://dlaucznia.migra.pl/


Klasa II - rysunki do kolorowania - gry edukacyjne
Klasa III - rysunki do kolorowania i Baltie

Klasa V - Temat 08. Zadania projektowe – Baltie i Scratch
( tylko obrazy z czarowaniem)
Klasa VI - Temat 08. Zabawy z algorytmami
Klasa VII - Temat 14. Komórka, adres, formuła
Klasa VIII - Temat 13. Więcej o pracy w arkuszu kalkulacyjnym

Proszę sobie wybrać 2 zadania z podęcznika i przesłać mi je na email, do piątku
31.03.2020 r. ( oczywiście każda klasa).


 
trwa inicjalizacja, prosze czekac...
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego